Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T14:01:32+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

{0,3x - 0,4y = 21 |*(-4)
{0,4x + 3y = 81 |*3

{-1,2x +1,6y = -84
{1,2x + 9y = 243

dodajemy pionowo wyrazy podobne

10,6y = 159 | :10,6
y = 15
0,4x + 3*15 = 81
0,4x = 81-45
0,4x = 36 | : 0,4
x=90
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T14:01:26+01:00
X - I liczba
y - II liczba
30%x - 40%y = 21
40%x + 3y = 81

0,3x - 0,4y = 21 |*10
0,4x + 3y = 81 |*10

3x - 4y = 210 |*(- 4)
4x + 30y = 810 |*3

-12x + 16y = - 840
12x + 90y = 2430

106y = 1590 |:106
y = 15

0,4x + 3* 15 = 81
0,4x = 81 - 45
0,4x = 36 |:0,4
x = 90

x = 90
y = 15