Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T19:47:11+02:00
(-2):(-5)-(-2/5):(-3/25)
---------------------------------------------=
[0,75x(-4/5)+(-0,12)x(2i1/2)]+7/9

2/5-(-2/5)*(25/3)
---------------------------------------------=
[3/4*(-4/5)+(-12/100)*(5/2)]+7/9

2/5-(-10/3)
---------------------------------------------=
-3/5+(-6/20)+7/9

6/15+50/15
------------------------=
-12/20-6/20+7/9

56/15
---------------=
-18/20+7/9

56/15
--------------------------=
-162/180+140/180

56/15
---------------=
-22/180

=56/15*(-180/22)=
=-336/11=
=-30 calych 6/11
1 5 1
2009-09-08T19:48:52+02:00
Licznik:
0,4- (-2/5)*(-25/3) [skracasz 5 z 25] = 2/5-10/3=6/15-50/15=-44/15=
-2 14/15
mianownik:
[3/4*(-4/5)+(-0,12)*(2 1/2)]+7/9=[(-3/5)+(-6/20)]+7/9=(-12/20)-6/20=-18/20=
-9/10
ułamek:
-44/15 : -9/10=-44/15*(-10/9)=88/27=4 7/27 (skracasz 15 z 10)

Wydaje mi się że tak to bd ;DD