Odpowiedzi

2009-12-14T14:15:27+01:00
H(F) - kwas fluorowodorowy ()-reszta kwasowa
H(Br) - kwas bromowodorowy
H(L) - kwas chlorowodorowy

Wszędzie wartościowość reszty 1 ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T14:32:47+01:00
Mając podane wzory sumaryczne kwasów beztlenowych- HF, HBr, HI
a)ustal i zaznacz reszty kwasowe
b)podaj nazwy tych kwasów
c) napisz wartościowości ich reszt kwasowych
HF
a) F
b) kwas fluorowodorowy
c) I
HBr
a) Br
b) kwas bromowodorowy
c) I
HI
a) I
b) jodowodorowy
c) I