Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T14:21:27+01:00
W dzisiejszych czasach posiłki są zwykłą częścią codziennego życia. W dawnych czasach posiłki były obchodzone jak ceremonie i złe zachowanie się przy stole było niedopuszczalne. Podczas posiłku panowała hierarchia, czyli na początku zasiadali najstarsi, a najmłodsi niezależnie od pozycji społecznej podawali im do stołu oraz usługiwali. W dzisiejszych czasach jemy w pośpiechu i nie zwracamy uwagi na to, że posiłki są najważniejszą rzeczą w naszym życiu, oraz spędzamy ten czas z rodziną.
2009-12-14T14:21:07+01:00
Zasady dobrych manier przy stole sa rozne i warto je przestrzegac to swiadczy o nas.np. nie powinnismy jeść z otwartą buzią jak i jedząc nie rozmawiać.
byc kulturalnym np. jesc przy pomocy noża i widelca.
również powinno się przy stole mówić o sprawach które mogą obrzydzić drugiej osobie posiłek. w rozmowie powinniśmy nie używać wulgaryzmów.
sa w niektorych domach zasady przed jedzeniem modlitwa musimy sie do nich dostosowac jak jestesmy zapeoszeni na obiad.