Potrzebuje różne ciekawe zadania z trudnościami gramatycznymi. Jak np. odmiana słowa "statua" przez przypadki itp. Mam z tego zrobić test składający się z paru pytań, ale i sam muszę go rozwiązać i to poprawnie więc najlepiej proszę o uzupełnione przykłady. Dzięki wielkie za pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T19:35:14+02:00
1) Ania wymieniła się 121 (słownie) ......................... znaczkami
(sto dwudziestoma jednoma)
1 1 1
2009-09-08T19:39:25+02:00
TRZEBA ZAZNACZYĆ PRAWIDŁOWĄ ODPOWIEDŹ
1
na pewno
napewno

2
naprzeciw
na przeciw
naprzeciwko
na przeciwko

3
światło-czuły
światłoczuły
3

eksposeł
ex-poseł
x-poseł
exposeł
eks-poseł

5
kradzierz
komentarz
kalendarz


6
wykożystać
wyposażyć

7
na dworze
na dworzu
napowietrzny


8
upokożyć
przeważyć

9
wg.
w/g
w/g.
wg
d/s.
ds.
ds
d/s

k/Krakowa
K/Krakowa
k. Krakowa
nr
nr.
n-r
n-r.


10
fotoelektromagnetyczny
foto-elektromagnetyczny
minispódniczka
mini-spódniczka
białoczerwona [flaga]
żółtozielony [zielony z odcieniem żółtym]


11
labolatorium
rabolatorium
laboratorium
raboratorium

12
męszczyzna
mężczyzna

13
zhańbić
shańbić

14
zwycięsca
zwyciężczyni
zwycięszczyni
zwycięrzczyni
zwycięrzeni
francuzki
francuzczyzna
francuszczyzna
Francuska
członkowstwo

15
odejm 2 od 4
odejmij 4 od 2
1
16
na przedzie
na przodzie

17
Beethoven
Bethoveen
Betoveen
Mendelson-Bertholdy
Mendelssohn-Bartholdy
Mendelsson-Bartholdy
Mendelsohn-Bartholdy
Mendelssohn-Bertholdy
Chopin
Chopen
Szopen
Szekspir
Shakespeare
Schakespeare
Shakespire


18
Irlantczyk
amerykanin
(tych) Amerykan
Fińczyk
Warszawiak
Krakowianin
finlandczyk
Fizylierka


19
dalekowidz
daleko widzący
dalekowidztwo


20
móc
módz
wziąść
wziąć


21
standart
standard


22
mandarynka
pomarańcz
cytryna
grejfrut
jabłko
gruszka
rękloda
truskawka
żołędź
żurawina


23
może by
można by


24
na co dzień*
na codzień
nielada co
nie lada co*

codzienny*

co chwila*
co chwilę*
co dnia*
co dzień*
w głąb*
w niebogłosy


25
wałah
kobyła*


26
jachtklub*
jacht-klub
yacht klub