Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T14:39:03+01:00
P=6a2
54cm2=6a2
a2=9cm2
a=3cm
V=a3
V=27cm3
2009-12-14T14:40:50+01:00
Pc=56
Pc=6*a²
56=6*a²
a²=9
a=3cm²=h
V=a²*h
V=27cm³

lub

V=a³
V=27cm³

2009-12-14T14:42:08+01:00
Wiedzac ze wzor na pole powierzchni szescianu to P=6* a^2 podstawiamy dane

6 a ^2=54 / dzielisz stronami przez 6
a^2= 9 teraz liczymy pierwiatek z a^2 (z a do kwadratu)
otrzymujemy a = 3
teraz korzystamy ze wzoru na objętość sześcianu V=a^3 (a do potęgi trzeciej)
V= 3^3 ( to jest trzy do potegi trzeciej)
v=27 cm3 (szescienne)

odp. objętość sześcianu wynosi 27 cm3