Sklep oferuje sprzedaż telewizorów za gotówkę lub na raty . Jeżeli nabywca chce kupić telewizor w cenie 1200zł na raty, to musi wpłacić 20% zaliczki oraz 12 comiesięcznych rat po 95zł. O ile procent więcej kosztuje telewizor zakupiony w systemie ratalnym od zapłaty gotówką?

Pomocy !! :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T14:52:19+01:00
(1-(((1200*20%)+12*95)/1200 ))*100= (1-(240+1140/1200 ))*100 = (1-(1380 / 1200))*100=(1-1.15 )*100 = 15

ODP. Telewizor zakupiony w systemie ratalnym kosztuje o 15% drozej niz kupiony za gotowke
2009-12-14T14:54:50+01:00
0,2 * 1200 zł = 240 zł - wysokość zaliczki
12 * 95 zł = 1140 zł - koszt 12 rat
1140 zł + 240 zł = 1380 zł - koszt telewizora na raty
1380 zł / 1200 zł * 100 % = 1,15 % - o tyle % więcej

odp: telewizor zakupiony w systemie ratalny kosztuje o 1.15 % więcej od tego zapłaconego gotówką