Zad1. Na widowni Państwowej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku jest 869 miejsc siedzących .W sektorze A jest 325 miejsc, w sektorze B i w sektorze C jest po 187 miejsc, w sektorze D są 94 miejsca, a na balkonie - 43. Ile miejsc jest w loży?

A.649 B.220 C.133 D. 33
(odpowiedź z obliczeniami)

zad2.Pusta ceramiczna donica waży 676 dag. Gdy do donicy wsypano połowę ziemi z worka, waga wskazała wartośc 948 dag .Ile będzie ważyc donica, gdy dosypiemy resztę ziemi?

A.1896 dag B.1220 dag C.1280 dag D.1624 dag

(odpowiedź z obliczeniami)

3

Odpowiedzi

2009-12-14T14:55:54+01:00
X-ilosc miejsc w lozy
325+187+187+94+43=836
869-836=x
x=33
odp. Miejsc w lozy jest 33
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:05:30+01:00
Zad.1 869-325+187+187+94+43=869-836=33 CZYLI D
zad.2 948-676*2=272*2=544
544=676=1220 czyli B
22 4 22
2009-12-14T17:45:22+01:00
869 - (325 + 2x187 + 94 + 43) = 869 - 836 = 33
odp. D

[(948 - 676) x 2 + 676] = 272 x 2 + 676 = 544 + 676 = 1220
odp. B
12 4 12