Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T15:15:50+01:00
Trójkąty ASD i BSC są równoramienne, zatem kąt przy ich podstawie musi wynosić
(180 ∧ - 60∧)/2 =
120/2=60

Są one więc równoboczne, czyli AD = BC = 10 .
Drugi bok prostokąta wyliczamy z twierdzenia Pitagorasa w trójkącie ABC
AB= √AC²-BC²=√400-100=√300=10√3

Zatem obwód wynosi
Obw = 2AD + 2AB = 2*10+2*10√3=20+20√3
58 4 58
2009-12-14T15:21:01+01:00
Sin30=1/2
sin30=x/1/2d
sin30=x/10
1/2=x/10
x=5
a=2x
a=10

Z twierdzenia pitagorasa
b²+a²=d²
b²+100=400
b²=300
b=10√3

Obw = 2a+2b
Obw = 20+20√3
15 4 15
2009-12-14T15:21:41+01:00
Popatrz na załączony rysunek kąty napisane czarną czcionką są niejako podane wiesz że się przecinają pod kątem 60,więc reszta to 120,60,120.
teraz dzielisz powstałe 4 trójkąty na na połowy wzdłuż ich wysokości, powstaje ci 8 trójkątów o kątach 30 60 90, w których następują następujące zależności iż ich boki są w proporcji 1:2:√3
nanosisz (ja na zielono długości tych boków opierając się na tym, że połowa przekątnej-jeden z boków trójkąta ma 10cm
Po naniesieniu wartości na rysunek sumujesz odcinki leżące na obwodzie prostokąta, czyli wychodzi nam 20 + 20√3
11 3 11