Odpowiedzi

2009-12-14T15:16:37+01:00
2,5h/5=0,5h
0,5h*8=4h
odp.:robert ma dziennie 4h wolnego czasu.
łatwe zadanie ale mam nadzieje że nie popełniłem błędu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:18:44+01:00
2,5h - czas na komputer = ⅝ czasu wolnego
można podzielić 2,5h na 8 =0,3125h
(0,3125h to ⅛ z całego wolnego czasu)
Skoro na komputer przeznacza ⅝ to reszta czasu wolnego to ⅜
Więc obliczenie ⅜ to 0,3125h * 3 = 0,9375h = 1h33 minuty 75 sekund ≈1h 30 minut
2h 30 minut + 1h 30 minut = 4 godziny
Reszta czasu Roberta wynosi 4 godziny


*jest jeszcze 1 sposób prościejszy, ale podał go ktoś inny;((
nie chciałam pisać tego samego, bo po co

2009-12-14T15:58:12+01:00
2,5 razy 0,125= 0,3125
2,5+0,3125=2,8125 godzin ma wolnego czasu