Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:25:47+01:00
Ciągłość krążenia pierwiastków
wykorzystywane są jako nawóz naturalny
pasza dla zwierzat
pokarm dla ludzi
wzbogacają wodę i atmosferę w tlen,
są pokarmem dla roślinożerców,
powodują samooczyszczanie wody,
jako martwe organizmy wzbogacają wodę w związki organiczne i mineralne,
można ich uzyc jako maseczki
uzywa sie ich do produkcji leków
2009-12-14T15:31:46+01:00
1.Producenty w łańcuchu pokarmowym, wielkie znaczenie w krążeniu materii. Tworzą materię organiczną, czyli pokarm dla wielu zwierząt.
2.Dzięki obecności barwników: brunatnego i czerwonego mogą żyć na większych głębokościach, gdzie dociera tylko światło o zabarwieniu zielono-niebieskim. Ta właściwość ma ogromne znaczenie dla istnienia bujnego życia głęboko pod powierzchnią wody.
3.Mają udział w procesie samooczyszczaniu się wody, ponieważ produkując tlen, umożliwiają bakteriom tlenowym rozkład substancji organicznych.
2009-12-14T15:56:03+01:00
Glony są organizmami plechowymi.
Rola glonów w przyrodzie jest bardzo duża. Stanowią one bowiem największe źródło biomasy w wodach. Są głównymi producentami w łańcuchu pokarmowym, szczególnie ważną rolę odgrywają tutaj glony planktonowe. Glony są bardzo wartościowym źródłem pokarmu wielu organizmów wodnych.

PS Tynka27 nie ma to jak sciąga.pl
http://www.sciaga.pl/tekst/54178-55-glony_i_ich_znaczenie_w_przyrodzie_i_gospodarce_czlowieka
To jest chyba zabronione.