Odpowiedzi

2009-09-08T19:58:02+02:00
Rozwiązanie: 34 cm - 2*2 cm (potrzebne do boków)=30:3(boki)=10cm
podstawa- 10 cm
boki po- 12 cm każdy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T20:08:19+02:00
Oznaczmy przez
x - podstawę trójkąta równoramiennego
z zadania wynika ,że każde ramię tegoż trójkąta jest dłuższe
o 2 cm
x + 2 cm - ramię trójkata równoramiennego
czyli obwód jest sumą wszystkich boków
x+2+x+2+x=34 ; 3x+4=34; 3x=34-4 =30; x=30/3 ; x=10 cm
ramię trójkąta wynosi b = x+2 = 10+2 = 12 cm
obliczmy teraz wysokosc h trójkata
h^2 = b^2 - (10/2)^2 = 119
h = ok. 10,91 cm

Pole trójkąta = 1/2 * x * h = 54,55 cm^2