Ułóż po jednym zdaniu aby wymienione niżej rzeczowniki wystąpiły w podanych formach :
człowiek-narzędnik l.mn
dłoń-narzędnik l.mn
rok-biernik l.mn
kość narzędnik ;.mn
Nowakówna dopełniacz l.poj
Białystok-miejscownik l,poj
sędzia narzędnik l.poj
Anna i Paweł Lipszycowie celownik
przyjaciel miejscownik l.mn

3

Odpowiedzi

2009-12-14T15:29:44+01:00
Spotkalem sie z pewnymi ludzmi
witamy nowy rok
mama kupila schab z kością
dzisiaj w szkole nie am nowakównej
mamy przewodnik o bialystoku
prokurator rozmawia z sędzi ą
z ciekawością przyglądam sie annie i pawłowi lipszycom
nigdy nie zapomnę o moich przyjaciołach
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:30:40+01:00
Człowiek jest najlepszą istotą na ziemi.
Moja dłoń jest zawsze zimna.
Następny rok przed nami.
Idę z kością dla mojego psa.
W domu nie ma Nowakówny.
Rozmawialiśmy na lekcji o Białymstoku.
Po rozprawie szłam z sędzią i z nią rozmawiałam.
Przed sklepem przyglądam się Annie i Pawłowi Lipszycom
Rozmawiałam z mamą o moim przyjacielu.
2009-12-14T15:43:42+01:00
Co to za człowiek
Gdzie jest ta dłoń
Czekamy na nowy rok
Gdzie jest kość udowa
Masz na nazwisko Nowakówka -ówka
Gdzie leży Białystok
Gdzie pracuje sędzia
Gdzie mieszkają Anna i Paweł Lipszycowie
To jest mój przyjaciel