Odpowiedzi

2009-12-14T15:27:41+01:00
Zorza polarna to bardzo efektowne zjawisko występujące na półkuli północnej na północnym niebie. Wbrew pozorom nie występuję bardzo rzadko. Może występować w postaci płomienistych fal światła roztaczających się od horyzontu po zenit lub błyszczących łuków światła nad horyzontem rozchodzących się we wszystkich kierunkach. Światło przeważnie ma barwę czerwoną, niekiedy można jednak podziwiać zorzę o barwach zielonożółtych, błękitnych oraz srebrzystych. Zjawisko to występuję najczęściej na linii północnego koła podbiegunowego np. Islandia, Laponia, północna Norwegia. Zjawisko to przybiera różne natężenie: od słabego rozjaśnienia nieba północnego do jasności nieba porównywalnej do pełni księżyca.


Pak lodowy, wieloletni, pływający lód morski. Występuje głównie na Morzu Arktycznym (w Arktyce) i przy Antarktydzie (zwłaszcza na Morzu Weddella i Rossa), tworząc płaskie pola lodowe o grubości ok. 2-4 m.
Pak lodowy często rozdzielony jest szczelinami z wodą lub wałami spiętrzonych brył lodu.
pozdrawiam.
16 4 16
2009-12-14T15:27:42+01:00
Zorza polarna to bardzo efektowne zjawisko występujące na półkuli północnej na północnym niebie. Wbrew pozorom nie występuję bardzo rzadko. Może występować w postaci płomienistych fal światła roztaczających się od horyzontu po zenit lub błyszczących łuków światła nad horyzontem rozchodzących się we wszystkich kierunkach. Światło przeważnie ma barwę czerwoną, niekiedy można jednak podziwiać zorzę o barwach zielonożółtych, błękitnych oraz srebrzystych. Zjawisko to występuję najczęściej na linii północnego koła podbiegunowego np. Islandia, Laponia, północna Norwegia. Zjawisko to przybiera różne natężenie: od słabego rozjaśnienia nieba północnego do jasności nieba porównywalnej do pełni księżyca.

Pak lodowy, lód pakowy, lód dryfujący, kra – wieloletnia, pływająca pokrywa lodu morskiego, występująca na obszarach polarnych Ziemi: Morzu Arktycznym na półkuli północnej i morzach otaczających Antarktydę.

pozdrawiam :)
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:38:00+01:00
Zorza polarna : zjawisko świetlne obserwowane na wysokich szerokościach geograficznych, występuje głównie za kołem podbiegunowym .

Pal lodowy : wieloletnia, pływająca pokrywa lodu morskiego, występująca na obszarach polarnych Ziemi
16 4 16