Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:42:08+01:00
A) osiem dzielone na pieć trzecich (zamiana na ułamek niewłaściwy) = 8×⅗ = dwadzieścia cztery piąte = 4⅘ (cztary całe i cztery piąte)

b) ⅓ dzielone na 13/9 (trzynaście dziewiątych- ułamek niewłaściwy) = ⅓ × 9/13 (dziewiątka z trójką się skracają) = trzy dwunaste.

Mam nadzieję że pomogłam;)
2009-12-14T15:43:32+01:00
A)8:pięć trzecich=8 razy trzy piąte=4,8

b)jedna trzecia przez 1 cała i cztery dziewiąte=jedna trzecia przez trzynaście dziewiątych=jedna trzecia razy dziewięć trzynastych=trzy trzynaste