Odpowiedzi

2009-12-14T15:44:02+01:00
Święta Agata,
Święta Agnieszka
Święta Barbara
Święty Wojciech -
Święty Stanisław
Święty Andrzej Bobola
Święty Maksymilian Maria Kolbe
Błogosławiona Karolina Kózkówna
Błogosławiony ks. Stefan Wincenty Frelichowski
8 3 8
2009-12-14T15:46:37+01:00
Św. Jakub Apostoł
Św. Paweł
Św. Piotr
Św. Mateusz Ewangelista
Tomasz Apostoł
Święty Benedykt
ks. Antoni Świadek
ks. Mieczysław Bohatkiewicz
s. Mieczysława Kowalska
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:50:38+01:00
Polscy męczennicy:
-św. Szczepan (I w.n.e.)-diakon, pierwszy męczennik, zginął w Jerozolimie
przez ukamienowanie
- św. Agnieszka (IV wiek), -dziewica, zginęła w Rzymie w wieku 12 lat
-św. Wojciech (997 r.),- biskup, zginał w Prusach, głosząc Ewangelię, ugodzony
włócznią
-św. Stanisław Biskup (1079 r.), biskup, zamordowany przez króla Bolesława
Śmiałego podczas odprawiania Mszy św.
-św. Andrzej Bobola (1657 r.),
-ks. Jerzy Popiełuszko (1984 r.), -siądz, zamordowany we Włocławku przez
funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa
-św. Maksymilian Kolbe (1941 r.).-franciszkanin, zamordowany przez hitlerowców w
celi głodowej w Oświęcimiu
-bł. Karolina Kózkówna (1914 r.)dziewica, zginęła z rąk carskiego żołnierza na
Podkarpaciu, broniąc czystości, miała 16 lat
10 4 10