Pani Wiktoria długo pracowała przy komputerze, korzystając dodatkowo z lampki z żarówką o mocy 60 W. Wiedząc, że łączna moc pobierana przez komputer i monitor wynosi 450 W, oblicz, ile zapłaciła pani Wiktoria za 8 godzin pracy. Przyjmij,że koszt 1 kWh to 35 groszy.

Bardzo proszę, o rozwiązanie.. ; ))

2

Odpowiedzi

2009-12-14T15:48:44+01:00
Pani wiktoria zapłaci 1 428 złoty.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:35:58+01:00
P=450W+60W=510W=0,51kW

W=P*t=0,51kW*8h=4,08kWh
koszt=4,08kWh*0,35zł/kWh=1,43zł