Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:50:02+01:00
Recenzja- jest to odmiana sprawozdania. Informujemy w niej o naszym odbiorze i ocenie:
-utworu literackiego,
-filmu,
-programu TV,
-spektaklu teatralnego,
-wystawy,
-gry komputerowej,
-muzyki.

Recenzja
1) WSTEP- ogólnie o znaczeniu kultury utworów danego typu.
2)CZESC INFORMACYJNA-podajemy informacje o : autorze, czasie
powstania dzieła, bohaterach, przedstawionej treści, przesłaniu
i znaczeniu.
3)CZESC OCENIAJACA-wartość i zanczenie utworu (moja własna ocena)
- wskazanie elementów wartościowych (tych które mi się podobają
i są godne uwagi).
- omówienie (minusów) tego co jest trudne i nieciekawe.
4)PODSUMOWANIE- krótkie zakończenie(podsumowanie recezji).

8 4 8
2009-12-14T15:49:30+01:00
Recenzaja jest to pisemne ocenienienie czegoś. Np. filmu, kśiązki itp.
Pisze sie ją tak w trech akapitach, i podaje sie w nich co sie podobałao , co nie podobało sie, no i dlaczego.
3 4 3
2009-12-14T16:11:43+01:00
Recenzja to ocena filmu, ksiązki, itd....
W recenzji odpowiedz na pytania:
*Czy omawiany utwór jest orginalny, warty zapamiętania, czy też realizuje znany juz dobrze schemat?? Czy w sposób orginalny porusza jakiś problem? Czy jest to dla ciebie problem istotny? Czy w jakis sposób pomaga w zrozumieniu pewnych zagadnien(np.film historyczny pomaga w zrozumieniu histori)???

*Dla kogo jest przeznaczony utwór?Komu byś go polecił? Dlaczego?
*czy chciałbys zapoznac sie z pozostała twórczoscia tego autora?
* Co wywarło na tobie największe wrazenie?? Czego napewno nie zapomnisZ??
*Czy jest jakis element utworu, z którym napewno się nie zgadzasz?? Co chciałbys w nim zmienic??
Możesz tez wystawic własną ocenę,,,np:
"Gdybym miał ocenic te powiesc, bez wahania postawiłbym szóstkę."
"Byc moze moja krytyka była zbyt ostra, z pewnościa sa osoby , którym ten film przypadnie do gustu. Ja jednak oczekiwałem czegos ambitniejszego."


Co powinno znalezc sie w recenzji;
1.ksiazki:
&tytuł, nazwisko autora,
&przedstawienie problematyki(czego dotyczy akcja, głowne watki),
&określenie gatunku literackiego
&ocena postępowania bohaterów
&ocena narracji(zywa, łatwa w odbiorze czy raczej nie?), styl(prosty, zrozumiały czy trudny, wymagajacy skupienie)?
&możesz tez ocenicc trafnosc tytułu(spróbowac go wyjasnic, jesli jest metaforyczny) oraz szatę graficzna ksiązki (sposób wydania, ilustracje)
7Podsumowanie twojej opini o ksiązce: Czy warto ją przeczytac? Komu ją polecasz? dlaczego?

2.Filmu:
&czas i miejsce projekcji filmu
&podanie tytułu i nazwiska autora dzieła, jezeli film jest ekranizacją dzieła literackiego(nie zawsze tytuł filmu jest taki sam jak ksiązki)
&krótka informacja o reżyserze
&przedstawienie obsady(czy dobrze dobrani aktorzy)
&Ocena gry aktorów (mozesz wybrac najlepsza postac u skonstrastowac ja z aktorem, którego gra ni spodobała ci się)- warto równiez zwrócic uwage na postacie drugoplanowe i epizodyczne; pamiętaj tez ze trudno wzbudzic sympatie widzów grajac mordercę lub wampira:P
&ocena pozostałych elementóe filmu (akcji, scenariusza, zdjec muzyki)- tu takze trzeba podac nazwiska twórców...
*porównanie filmu z dziełem literackim(jesli jest to ekranizacja)- cy film jest wierny wobec pierwowzoru czy odbiega od niego??? Wzbogacił dzieło literackie czy je zubożył? Zachecił cie do przeczytania(jesli nie znales ksiazki) czy tez odwrotnie?
&posumowanie twojej opini o filmie-komu bys polecił obejrzenie go?? A moze jestes rozczarowany filmem? dlaczego??


Albo jeszcze inne...:


Co powinna zawierac:
termin(kiedy spotkalismy sie z danym dziełem)
Jaki jest to film i trzeba uwzglednic kto go wyrezyserował
informacja o autorze(jaki jest jego dotychczasowy dorobek itd)
recenzja nie streszcza tylko wprowadza w tematyke utwóru...
Moja ocena....

...............

4 4 4