Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T15:50:41+01:00
Pozytywne znaczenie protistów:
- Biologiczne oczyszczanie wód,
- Użyźniają glebę,
- Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
- Duże glony stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych,
- Biorą udział w tworzeniu skorupy ziemskiej, pancerzyki otwornic tworzą pokłady mułów na dnie oceanicznym, które po latach przekształcają się w skały wapienne,
- Skały wapienne są przetwarzane w kredę,
- Ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód,

Negatywne znaczenie protistów:
- Niektóre protisty są pasożytami wywołującymi groźne choroby, np. malaria, śpiączka afrykańska, czerwonka pełzakowata
- Ich masowa obecność ogranicza rozwój innych organizmów,
- Ryby, które żywią się glonami mają gorsze walory smakowe i zapachowe,
- Zakwity wód, co przyczynia się do śmierci wielu organizmów wodnych

Mam nadzieję, że wystarczy i ta odpowiedź jest satysfakcjonująca. ;)).
8 4 8
2009-12-14T15:56:08+01:00
Pozytywne znaczenie glonów:
1. Służą do wytważania leków i kosmetyków.
2.W procesie fotosyntezy wytwarzają tlen, kóry jest niezbędnym warunkiem życia.
3.Stanowią one pokarm dla drobnych roślinożernych zwierząt wodnych
negatywne znaczenie glonów
1.Nadmiery rozwój glonów prowadzi do zatkania się filtrów służących do czyszczenia wody
2.Obrastają kadłuby statków
3.Są sprawcani zakwitów wody, przyczyniając się do okresowego braku tlenu w wodzie.
5 3 5
2009-12-14T16:11:12+01:00
Pierwotniaki powodują choroby.
Glony w środowisku wodnym są producentami materii organicznej, która jest pokarmem wielu zwierząt wodnych.Odgrywają ogromną rolę w zasiedlaniu środowisk nieopanowanych jeszcze przez organizmy żywe.Jako pierwsze pojawiają się w nowo powstałych zbiornikach wodnych.
2 2 2