1. Podaj przykłady z życia codziennego, kiedy tarcie jest pożyteczne (5 przykładów)

Już posiadam : - Hamowanie samochodów...


2. Podaj przykłady z życia codziennego, kiedy tarcie jest szkodliwe (5 przykładów)

Już posiadam : - Zdzieranie Opon...

2

Odpowiedzi

2009-12-14T15:59:09+01:00
1. tarcie pożyteczne
-możemy stanąć
-podczas tarcia otrzymujemy inną energię, którą wykorzystamy do pracy innych urządzeń
- możemy zmienić kierunek, przyspieszyć, zwolnić

2. szkodliwe tarcie
-lot rakiety w atmosferze
-jazda pociągu
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:30:29+01:00
Pożyteczne:
1.dzięki tarciu możemy trzymać w dłoni np. długopis, jedzenie....
2. sypanie piasku na oblodzony chodnik (zwiększamy tarcie)
3. stosowanie opon z bieżnikami (skracamy drogę hamowania)
4. taternik powinien mieć buty tzw . trapery aby zwiększyć tarcie
4. na długopis nakładane są gumowe nakładki aby zwiększyć tarcie - łatwiej się pisze

szkodliwe:
1. zdzieranie podeszew butów,
2. ścieranie części maszyn (np. łożyska trzeba często wymieniać. 3. części silnika trzeba smarować aby zmniejszyć tarcie.
3. męczymy się przy chodzeniu - tarcie butów o podłoże
4 3 4