Układ równań:
x-3 - y+5 = -1,5
__ ___
4 2

x-3 - 2y-7 = 1
___ ___
2 3

nie umiem zrobić klamerkę.. ale wiecie jak wygląda układ równań. ? ;] niezbyt widocznie napisałam ale x-3/4 - y+5/2= -1,5
x-3/2 - 2y-7/3= 1 . teraz wiecie ocb? proszę o rozwiązanie zadania. ;]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:10:52+01:00
Pierwsze mnożymy przez 8 a drugie przez 6 i mamy
2x-6-4y-20=-12
3x-9-4y+14=6

2x-4y=-12+26
3x-4y=15-14

2x-4y=14
3x-4y=1/(-1)

2x-4y=14
-3x+4y=-1
dodajemy stronami i mamy
-x=13
x=-13

2(-13)-4y=14
-26-4y=14
-4y=14+26
-4y=40/:(-4)
y=-10
1 5 1
2009-12-14T16:16:29+01:00
X-3/4 - y+5/2= -1,5
x-3/2 - 2y-7/3= 1

x-y=-4+0,75
x-2y=2,5+2,3

x-y=-3,25 /-2
x-2y=4,8


-2x+2y=6,5
x-2y=4,8
-x=11,3
x=-11,3


x-2y=4,8
-11,3-2y=4,8
-2y=16,1
y=-8,05
-11,3-2*(-8,05)=4,8
4,8=4,8
L=P

1 5 1