Odpowiedzi

2009-12-14T16:07:56+01:00
Rzymianie wznosili miasta najcześciej w celach handlowych. Pierwsze osady musiały posiadać dwie drogi przechodzące przez miasto. Obie miały się stykać ze sobą w centrum miasta oraz na forum.Musiały posiadać przede wszystkim budowle publiczne. Z czasem centrum Imperium Rzymskiego przeniosło się do Konstantynopola gdzie rozwijały się inne metropolie. W rzymskich miastach bogato było od rzeźby i will.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:12:54+01:00
W Rzymie znajdował się plac Forum Romanum który stanowił centrum miasta. Odbywały się tam ważne uroczystości państwowe i religijne. Niedaleko placu znajdowały się dzielnice mieszkalne. Przy wąskich i zaśmieconych ulicach stały wielopiętrowe kamienice. Na parterze mieściły się za zwyczaj sklepy i magazyny. Mieszkania rzymian były małe duszne , nie miały łazienek i bieżącej wody. Jednak znajdowały się w rzymie także termy czyli łażnie publiczne. Były tam baseny sale gimnastyczne pomieszczenia do masażu i biblioteki. Był też amfiteatr w którym oglądano wyścigi i walki. także ważną część miasta stanowiły świątynie bóst takich jak np Westa czy minerwa
9 4 9