Bilet do cyrku kosztuje 15zł. Przy zakupie trzech biletów przysługuje 10% zniżki, a przy zakupie czterech 15% zniżki. O ile złotych więcej trzeba zapłacić za cztery niż za trzy bilety?


Prosze o pomoc;)) tylko z obliczeniami nie samo rozwiązanie

2

Odpowiedzi

2009-12-14T16:14:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:17:42+01:00
Koszt za 3 bilety po obnizce
15zl*3=45zl

100[%] - 45[zl]
90[%] - x

100x=90*45=4050 /:100
x=40,5[zl] -koszt za 3 bilety po obnizce 10%

koszt za 4 bilety po obnizce
15zl*4=60zl

100[%] - 60[zl]
85[%] - x

100x=85*60=5100 /:100
x=51[zl]

51zl-40,5zl=10,5zl

Za cztery bilety trzeba zaplacic o 10,5zl wiecej niz za trzy.
4 4 4