Odpowiedzi

2009-12-14T16:15:53+01:00
Tlen jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem na Ziemii , jest składnikiem skał , piasku i wody. Potrzebny również , nam do oddychania ,podtrzymywania procesów spalania oraz produkcji kwasów.
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:17:01+01:00
Tlen jest najbardziej rozpowszechnionym pierwiastkiem chemicznym w skorupie ziemskiej, jest składnikiem skał, rud metali, piasku i wody, w stanie wolny, występuje w powietrzu (około 21%) Jest pierwiastkiem chemicznym niezbędnym do oddychania, podtrzymywania procesów spalania, wietrzenia skał, butwienia szczątków organizmów. Tlen wraz z parą wodną z powietrza powodują też korozję metali, np. rdzewienie żelaza ;]
59 3 59