Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T16:11:47+01:00
Bo tam maja lepsze warunki do zycia
1 1 1
2009-12-14T16:13:30+01:00
Ponieważ w Polsce jest zima a w zime niektóre ptaki nie mogą znaleźć pokarmu :PA w ciepłych krajach mogą:P Niektóre w zime nie moga przeżyć
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:14:51+01:00
Ptaki nie są na ogół wrażliwe na chłód. Przed zimnem chronią je pióra, a utratę energii łatwo rekompensują sobie dzięki szybkiej przemianie materii. Dla podtrzymania intensywności przemiany potrzebują jednak dużej ilości pokarmu. Dlatego opuszczają jesienią tereny, na których nie mogłyby się wyżywić. Odlatują gł. ptaki owadożerne (jaskółki, jerzyki, muchołówki) i wodne oraz błotne, niezdolne do znalezienia pokarmu po zamarznięciu jezior, rzek i bagien. Odlatują także ptaki, które co prawda potrafią zdobywać pożywienie również zimą, ale nie znalazłyby go wtedy w ilości wystarczającej do przetrwania długich zimowych nocy.
Ptaki lecą więc tam, gdzie mają większe szanse przeżycia.
1 5 1