Odpowiedzi

2009-12-14T16:18:38+01:00
A)
(x+7)(x-100)=0
x² + 7x -100x -700 = 0
x² - 93x = 700

b)(x²-3)(x-5)=0
x³ + 5x² - 3x + 15 = 0
x³ + 5x² - 3x = -15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:20:20+01:00
1.Skoro liczba razy inna liczba daje 0, to jakaś z tych liczb musi być równa 0, więc:
x+7=0 lub x-100=0
x=-7 lub x=100

2.Podobnie jak pierwsze
x²-3=0 lub x-5=0
x²=3 lub x=5
x=-√3 lub x=√3 lub x=5
Powyżej jeden z pierwiastków jest z minusem, drugi nie;)