Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cmx270cm.Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm. Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro?
A.1/4 B.1/5 C.9/40 D.9/20
Proszę wybrac własciwa odpowiedz i z obliczeniami .

3

Odpowiedzi

2009-12-14T16:26:28+01:00
P=200x270=54 000cm2
P lustra=(135*180):2=12150cm2
12150:54000 *100 %=22,5%=ok.1/4 więc 1/4.
2009-12-14T16:26:43+01:00
Pole ściany= 200*270=54000cm2
Pole lustra=(135*180)/2=12150 cm2

12150/54000=
9/40
odp.C
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:26:02+01:00
Pole ściany= 200*270=54000cm2
Pole lustra=(135*180)/2=12150 cm2

12150/54000=
9/40
odp.C

dasz naaj ? ^^