Ta figura została zbudowana z sześciu identycznych trójkątów równobocznych
a)co można powiedzieć o długości boków tego sześciokąta ??
b)Jaka jest suma rozwartości wszystkich kątów tego sześciokąta ??
c) Ile osi symetri ma ta figura Jak są one położone ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:34:19+01:00
Witam!
Jeśli połączymy se sobą 6trójkątów równobocznych powstanie nam sześciokąt foremny.
a)Dł. boków tego sześciokąta jest identyczna i wynosi dokładnie tyle co podstawa trójkąta.
b) Suma rozwartości kątów tego sześciokąta jest równa: 120st.x6=720st. - suma wszystkich katów. Dlatego gdyż jeden kąt w trójkącie = 60st., a 1 kąt w 6-kącie to 2 takie kąty więc 60x2=120st.
c) Ma 6osi symetrii, są ułożone pionowo, prostopadle do kątów.

Pzdr. liczę na naj:)
2 4 2
2009-12-14T16:35:29+01:00
A)długość boku sześciokąta jest równa długości boku trójkąta równobocznego-wszystkie są takiej samej długości

b)720= 6*120
c) ma sześć osi symetrii: trzy przechodzą przez środki boków i trzy przez wierzchołki-przecinają się w jednym punkcie w środku sześciokąta