Jedna drożdżówka ma przeciętnie 265 kilokalorii, a jeden gruby kawałek makowca- 140 kcal. Ile razy bardziej kaloryczna jest drożdzówka od makowca? O ile procent więcej kcal zawiera drożdżówka, a o ile procent mniej kcal ma makowiec?

Prosze o pomoc;)) tylko z obliczeniami prosze nie samo rozwiązanie . ;**

2

Odpowiedzi

  • BMK
  • Początkujący
2009-12-14T16:46:37+01:00
265:140=1.892
1.892~1.89=189%
189%-100%=89%
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:50:41+01:00
1)265/140=1,89 razy
2)265/140=189% czyli 189%-100%= o 89% więcej
3)140/265 *100%=52.8% masy zdrodzowki ma makowiec czyli 100-52.8%=o 47.2% mniej
6 3 6