OBLICZ ! :
a) 2 do potęgi piątej.
(-2)³

(-6)²
(-4)³
10²
(-10)³
(-10) do potęgi piątej.
b) ( -2/5 [ minus dwie piąte])²
( 1/8)²
(-1/2) do potęgi czwartej
( 1 i 1/3)³
(-3 i 1/3) do potęgi 5
( 11 i 1/9)²
c) 0,2²
0,3 do potęgi czwartej
0,01³
(-1,3)²
(-1,1)²
38,125 do potęgi 0

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:43:08+01:00
A)64
-8
25
36
-64
100
-1000
1000000
b)4/25
1/64
- 1/32
1 i 1/27
2187 i 1/2187
121 i 1/81
c)0,04
0,0081
0,001
1,69
1,21
1

MINUS RAZY MINUS JEST PLUS ;p ;]]
DO potęgi to jest coś razy coś wynik razy to coś ;p w skórcie np 2 do potęgi 4 to 2*2*2*2=4*2*2=8*2=16
np (1/2)do 3 potęgi = 1*1*1/2*2*2 = 1/8
2009-12-14T16:55:51+01:00
A) 2 razy 2 razy2 razy2 razy2 =32
(-2) razy (-2) razy(-2)= nie jestem pewna ale chyba (-8)
5 razy 5 =25
(-6) razy(-6)= też nie mam pewności ale chyba (-36)
(-4) razy (-4) razy(-4)= (-64)
10 razy 10= 100
(-10) razy (-10) razy (-10)=(-1000)
(-10) razy (-10) razy(-10 razy (-10) razy (-10)=(-100000)

b)( -2/5 [ minus dwie piąte])²= chyba cztery dwudzieste piąte
( 1/8)²= 2/64
(-1/2) do potęgi czwartej=(-1/256)
( 1 i 1/3)³=1 i 1/27
(-3 i 1/3) do potęgi 5= (-243 i 1/243)
( 11 i 1/9)²= 101 i 1/81

c) 0,2²=0,4
0,3 do potęgi czwartej= 8,1 albo 0,81
0,01³=0,03
(-1,3)²=(-1,9)
(-1,1)²=(-1,1)
38,125 do potęgi 0 = 38,125


P.S :szczyt lenistwa nie zrobić takiej łatwizny;p ;]
2009-12-14T17:05:52+01:00
A) 32, (-8), 25, 36, (-64), 100, -1000, -100000,
b) [cztery dwudzieste-piąte], 1/64, 1/16, 64/27=1 i 10/27,
100000/243=411 i 127/243, 10000/81= 123 i 37/81
c) niestety ci nie rozwiąże...