Odpowiedzi

2009-12-14T16:40:03+01:00
Dane:
mr=300g- masa roztworu
Cp=12% - stezenie procentowe
szukane:
ms- masa substancji czyli gramy soli
wzor:
Cp= ms/mr *100%
ms= Cp * mr/100% -- po przeksztalceniu tego wyzej
ms= 12% * 300g/100%
ms= 36g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:43:32+01:00
No to tak ;p :
mr - masa roztworu
Cp - stezenie procentowe
ms - masa substancji
to do dziela ;p :
Dane:
mr = 300g
Cp = 12%
szukane:
ms = x
wzor:
Cp = ms/mr *100%
po przeksztalceniu powyzszego wzoru otrzymamy wzor :
ms= Cp *mr /100%
ms= 12% *300g /100% -- procenty sie skroca i pozostanie :p
ms = 36g
Odp.: pozostanie 36g ;p po calkowitym odparowaniu

pozdr ;p z nikad nie sciagalem ;p
2 5 2