Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T20:58:13+02:00
D-przekatna podstawy

10²+4²=d²
d²=100+16
d=√116
d=2√29

1/2d=√29

√29²+13²=h²
29+169=h²
h=√198
h=3√22cm
2009-09-08T21:06:11+02:00
B=10
a=4
d(przekątna prostakąta) = √10²+4²=√100 +16=√116=√4x29=2√29

1/2d=√29

√29²xh²=13²
29xh²=169
h²=169-29
h²=140
h=√140=√4x35=2√35 cm
1 5 1
2009-09-08T21:17:48+02:00
Odpowiedzią jest :
Wysokość ostrosłupa wynosi 2 pierwiastki z 35
Dokładne rozwiązanie podaję w załączniku :)