Film ,,Olśnienie" obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych (5 zł) i normalnych ( 8 zł ) . Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy, a ilu bilet normalny.

PS. Dodam, że jestem przy układach równań. To zadanie (9 b) http://zadane.pl/zadanie/184576 jest źle rozwiązane.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:41:59+01:00
X+y=420
8x+5y=2640

y=420-x
8x+5(420-x)=2640


y=420-x
8x+2100-5x=2640

g=420-x
3x=540 / :3


g=420-x
x=180

y=420-180
x=180

g=240
x=180

Odp. Bilet normalny kupilo 180 osob a ulgowy 240
3 4 3
2009-12-14T16:49:00+01:00
X ilość biletów ulgowych
y ilość biletów normalnych

5x+8y=2640
x+y=420

5x+8y=2640
x=420-y

5(420-y)+8y=2640
x=420-y

2100-5y+8y=2640
x=420-y

2100+3y=2640
x=420-y

3y=2640-2100
x=420-y

3y=540 ÷3
x=420-y

y=180
x=420-y

y=180
x=420-180

y=180
x= 240

wykupiono 240 ulgowych i 180 normalnych