Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:47:40+01:00
Husarzy, mieli normalna zbroję i uzbrojenie jak rycerz, lecz byli ciutkę inni. Prezede wszystkim ich podstawowym srodkiem transportu były konie. A główną zaletą pióra przyczepione na metalowym stelazu do tyłu zbroi. Kiedy taki husarz galopował, to pióra wydawał szum, który odstwaszał konie przeciwnika. Konie husarii były przyzwyczajane do tego dxwieku, wiec mówiąc potocznie " wisiało" im to.
130 2 130
2009-12-14T17:00:09+01:00
Husaria z XVII wieku wyposażona była w:

1) Skrzydła przypinano do siodła albo do zbroi husarza. Podaczas walki widok trzepoczących piór i rozwianych skór lampartów budził we wrogach przerażenie. Niektórzy naukowcy twierdzą jednak, iż husarze przypinali skrzydła jedynie podczas parad.
2) Kopia, która stanowiła główną broń husarza, miała ponad 5 m. długości. Było to bardzo ważne, gdyż podczas walki piechotę wroga osłaniali pikinierzy uzbrojeni w czterometrowe piki. Dzięki dłuższym kopiom husaria potrafiła łatwo sforsowac szyk przeciwnika.
3) Szabla husarska była główną bronią husarza podczas walki z innymi jeźdźcami. Wielu znawców broni białej uznaje ją na najdoskonalszy typ szabli, jaki się kiedykolwiek pojawił.
4) Koncerz to szpikulec o długości ponad 1,5 m., zaopatrzony w rękojeśc podobną do rękojeści szabli. Używano go podczas ataku, gdy kopia ulegała uszkodzeniu.
5) Pistolety w XVII wieku były jeszcze bardzo nieskuteczne. Używano ich jedynie wtedy, gdy przeciwnik znajdował się w niedużej odległości.
6) Zbroja husarza składała się z pancerza, hełmu - szyszaka, naramienników i nakolanników.
96 4 96