Odpowiedzi

2009-12-14T16:49:52+01:00
Jan Kochanowski pisał : fraszki , pieśni i treny .
Fraszki mówią o wadach człowieka ( np dewocja , pijaństwo ).
Pieśni mają zazwyczaj charakter modlitwy , a treny poświecone są osobie zmarłej ( Kochanowski pisał przede wszystkim dla swojej zmarłej córki - Urszulki )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:53:05+01:00
Jan Kochanowski był bardziej stoicykiem a nie humanistą.

Humanizm Jana Kochanowskiego można ujrzec w każdym jego tekście. Uznaję on człowieka, jego pragnienia i szanse, za najważniejsze. Kochanowski był prawdziwym poetą humanistą - wykształcony (podstawą humanizmu było znanie greki, łaciny), znający wartosc człowieka, kulturę i filozofię, wrażliwy na sztukę.