Na podstawie dostępnych źródeł informacji podaj przykłady działań podejmowanych przez człowieka w celu zminimalizowannia skutków trzęsień ziemi.

MOŻE BYĆ Z NETA

to jest ćwiczenie do I gimnazjum, geografia, wydawnictwo nowa era. str. 57, ćw. 8. SZYBKO!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T16:51:10+01:00
-ewakuacja ludzi z miejsc zagrożonych
-budowanie budynków odpornych na trzęsienia ziemi
-ćwiczenia z mieszkańcami
-rozładowywanie napięcia skał
245 3 245
"-ćwiczenia z mieszkańcami" ? Czyli jakieś pompki lub przysiady?................xD
dobre xd
Dzięki :D
2009-12-14T16:52:04+01:00
Ograniczenie niekorzystnych skutków trzęsień ziemi ,szczególnie ofiar w ludziach ,wymagało rozwinięcia systemu prognozowania oraz przystosowania budownictwa.Buduje się bardzo lekkie konstrukcje domów ,tak aby nie pękały przy kołysaniu się gruntu,a przy zawalaniu nie powodowały dużych strat np.tradycyjne budownictwo koreańskie i japońskie.W budownictwie wielorodzinnym wznosi sie domy ze zbrojonego żelbetonu ,często z fundamentami umieszczonymi na sprężynach.Wysokie bloki podczas drgań kołyszą się na elastycznej podstawie ,ale nie pękają.
168 4 168