Uzupełnij:
1.temat obrazu: dziewczyna z perłą
2.temat przedstawiający:.................................
3.autor: ..................................
4.rok powstania dzieła: .....................................
5.technika wykonania obrazu: .............................
6.nastrój obrazu: ..................................
7.kontrast barw: .............................
8.opisz swoje odczucia(w 3 zdaniach): ...........................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:03:59+01:00
1.temat obrazu: dziewczyna z perłą
2.temat przedstawiający: Dziewczyna sprawiająca wrażenie jakby odwróciła się na dźwięk znajomego głosu.
3.autor: Jan Vermeer
4.rok powstania dzieła: nie jest znana dokładna data jego powstania, ale jest to ok. 1664 rok
5.technika wykonania obrazu: malarstwo olejne, na płótnie
6.nastrój obrazu: niepokojący, zagadkowy i tajemniczy nastrój
7.kontrast barw: Z czernią kontrastują kolory jej stroju – brąz kubraczka, biel kołnierza oraz błękit i żółć turbana.
8.opisz swoje odczucia(w 3 zdaniach): Moim zdaniem obraz ten wydaję się bardzo intrygujący ,pozbawiony pretensjonalności uważam .Jest on bardzo realistyczny,a nawet można go uznać za równie nastrojowy jak obraz ,,Mona Liza’’.
1 5 1
2009-12-14T17:09:34+01:00
Obraz przedstawia dziewczynę z perłowymi kolczykami
uznawany jest jako jeden z najwybitniejszych przykładów XVIIw. malarstwa autor tego obrazu to holender malarz Jan Vermeer
dokładna data powstania tego obrazu nie jest znana.
Obraz jest wykonany farbami olejnymi na płótnie .
Barwy w tym obrazie ,są ciemne