W pewnej klasie 25% uczniów to blondyni . Brunetów jest o 2 osoby wiecej, a 14 osób to szatyni . Ilu jest uczniów.?
______________________________________

50% pewnej liczny jest dwa razy większa od tej liczby.Jaka to liczba.?
______________________________________
Cenę pewnego towaru obnizono o 20% a potem nowa cenę podwyzszono o 20%. Czy końcowa cena tego towaru była wyższa, czy niższa, czy taka sama od jego ceny przed zmianami.A gdyby najpierw cenę podniesiono o 20% a potem obnizono o 20% .?
______________________________

Trzy zadania proszę pomóżcie. kreski oddzielają zadania od siebie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T09:03:45+01:00
1.x-liczba osób w klasie
25%x-blondyni
25%x+2--bruneci
14--szatyni

rozw; x=25%x+(25%x+2)+14
x=0,25x+(0,25x+2)+14
x=0,5x+16
x-0,5x=16
0,5x=16/:0,5
x=32
2009-12-17T10:40:19+01:00
0,25k to blondynki
0,25k+2 to bruneci
14 to szatyni

0,25k+0,25k+2+14=k
16=0,5k
k=32osoby

blondyni - 8, bruneci - 10, szatyni - 14
________________________________

50% pewnej liczny jest dwa razy większa od tej liczby.Jaka to liczba.?

Każda liczba ujemna:
0,5 x > 2 x
0 > 2 x - 0,5x
1,5x < 0
x < 0

___________________________________

obnizono o 20% a potem nowa cenę podwyzszono o 20%.
0,8*1,2=0,96 cena niższa o 4%

A gdyby najpierw cenę podniesiono o 20% a potem obnizono o 20% .?

1,2*0,8=0,96 tez niższa o 4%