Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T21:33:48+02:00
32g tlenu w warunkach normalnych zajmuje 22,4 dm3 <- wiadomo to z tablic

10g tlenu w war. normalnych zajmuje X dm3

proporcja:
32g - 22,4 dm3
10g - X

X=7 dm3

d-gęstość
d=m/V
d= 10/7
d=1,43 g/dm3
1 4 1
2009-09-08T23:29:39+02:00
32g tlenu zajmują w warunkach normalnych 22,4 dm3

10g tlenu w warunkach normalnych zajmuje Xdm3 <- gdzie X to niewiadoma

Obliczenie :
32g tlenu - 22,4 dm3
10g tlenu - Xdm3

X= 7dm 3

g=m/V
g=10/7
g=1,43 g/dm3

g-gęstość