Odpowiedzi

2009-12-14T17:18:44+01:00
Internet jest siecią ogólnoświatową i jest siecią najbardziej rozległą ze wszystkich rodzajów sieci. To od internetu wszystko się zaczęło i zrzesza wszystkie inne sieci, dlatego jest on siecią wszystkich sieci.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:19:14+01:00
Najłatwiej wyjaśnić to na przykładzie.
Masz w domu laptopa i PC podłączony do routera - to jest Twoja siec LAN, Twój router wejściem WAN jest podpięty do sieci w bloku, która jest LANem Twojego dostawcy internetu, która znowu kończy się routerem, który jest podpięty do LANa na przykład Telekomunikacji Polskiej ............... aż w końcu dojdziemy do sieci która nie ma nad sobą już żadnego routera, to właśnie jest siec szkieletowa internetu. Jeszcze taka ciekawostka, nie wiem czy mieliście już topologie sieci, ale myślę, że tak (to robi się na początku omawiania sieci), internet miał być pierwotnie niezawodną siecią wojskową, więc jego szkieletowa infrastruktura jest opiera o topologie gwiazdopodobną, jednak i głębiej (im bliżej indywidualnego odbiorcy) tym częściej widzimy topologie drzewa. Dzieje się tak ze względów praktycznych, cena stworzenia topologi gwiazdy jest o wiele większa niż drzewa, a patrząc z globalnego punktu widzenia cóż to takiego jeśli sypnie się siec złożona z 1000 komputerów, ważne by reszta internetu działała.
4 5 4