Odpowiedzi

2009-12-14T17:13:36+01:00
Krew jest mieszaniną płynnego osocza oraz zawieszonych w nim krwinek. Wypełnia ona naczynia krwionośne w całym organizmie, zarówno tętnicze, włosowate jak i żylne.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:14:24+01:00
Krew krąży po to, aby nie dochodziło do zakrzepów krwi.
DUŻY OBIEG:
1. LEWA KOMORA-AORTA.
Utleniana krew z lewej komory przepływa pod ciśnieniem do aorty. Z miejsca w pobliżu ujścia aorty z serca odchodzą tętnice wieńcowe, które zaopatrują serce w krew.
2.AORTA-TĘTNICA-TĘTNICZKI - TKANKI ORGANIZMU
Krew rozprowadzająca tlen dociera do wszelkich zakamarków organizmu przez sieć tętnic, dalej dużych i małych tętniczek, aż do drobnych naczyń kosmkowych.
3. TKANKI ORGANIZMU- ŻYŁY
Krew już odtleniana odprowadzana jest z tkanek organizmu do małych żył.
4. ŻYŁY-ŻYŁA GŁÓWNA GÓRNA I ŻYŁA GŁÓWNA DOLNA
Małe żyły łączą się w dwie większe, zbierające krew odtlenianą z dolnej i górnej części ciała. Żyły te to żyła główna górna i żyła główna dolna,
5. ŻYŁY GŁÓWNE GÓRNA I DOLNA- PRAWY PRZEDSIONEK SERCA
Krew z żył głównych trafia do prawego przedsionka, co zamyka duży obieg.
1 1 1
2009-12-14T17:15:22+01:00
Krew krąży po to a by serce miało tzw. przepływ życia czyli aby krew żyłami płynęła niskim ciśnieniem do serca a pod dużym ciśnieniem od serca tętnicami. dzięki temu żyjemy
1 4 1