Odpowiedzi

2009-12-14T17:15:38+01:00
Cechy mieczaków:
-tórnojamowość, trójwarstwowość, dwuboczna symetria ciała ( wyjątek- ślimaki )
-otwarty układ krążenia ( prawie zamknięty i dwuobiegowy)
-układ pokarmowy zbudowany z trzech odcinków
-układ nerwowy oddzielony od powłok ciała
-Rozdzielnopłciowe lub obojnaki
- pełzają dzięki fali pobudzenia mięśniowego

cechy skorupiaków:
-w większości zyją w wodzie
-Rozdzielnopłciowe lub obojnaki
- oddychają całą powierzchnią ciała, skrzelami lub płucami odwłokowymi.
-układ krążenia otwarty
- mają zginacze i prostowniki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:17:17+01:00
Skorupiaki:
-żyją w środowisku wodnym
-wchodzą w skład planktonu
-ciło podzielone na kilka odcinków
-segmentacja tułowia
Mięczaki:
Głowa wyodrębniona (cefalizacja; poza małżami).
Układ krwionośny otwarty (w przypadku głowonogów – praktycznie zamknięty).
Ciało okryte grzbietowo charakterystycznym płatem skórno-mięśniowym tj. płaszczem.
Noga płaska u ślimaków, klinowata u małży i podzielona u głowonogów.
Charakterystyczna dla mięczaków jest obecność tarki służącej do rozdrabniania pokarmu.
Jelito ma przebieg prosty lub tworzy pętle w worku trzewiowym.
Większość gatunków żyje w wodzie i oddycha skrzelami, gatunki lądowe wykształciły fałdy płaszcza pełniące rolę płuc.
Mięśnie skośnie prążkowane.
Rozmnażają się płciowo (rozdzielnopłciowość, rzadziej obojnactwo).
Larwa może być typu trochofory lub weliger (u niektórych małży występuje również larwa glochidium).