Odpowiedzi

2009-12-14T17:19:43+01:00
X + y = 27 |*(- 2)
0,5x + 2y = 24

- 2x - 2y = - 54
½x + 2y = 24

- 1,5x = - 30 |:(-1,5)
x = 20

y = 27 - 20 = 7

x = 20
y = 7

1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:21:45+01:00
X - liczba dziewcząt
y - liczba chłopców

x+y=27
2y+1/2x=24

x=27-y
2y + 13,5 - 1/2y=24

x=27-y
1,5y=10,5 /:1,5

x=27-y
y=7

x=27-7
y=7

x=20
y=7


Odp. W tej klasie jest 20 dziewczynek i 7 chłopców.
2 5 2