1.oblicz odległość między lublinem a wrocławiem na mapie w skali 1:8 000 000, jeżeli w rzeczywistej odległości ta wynosi 421km
2.Obicz rzeczywistą odległość z warszawy do paryża, jeśli na mapie w skali 1:15 000 000 wynosi ona 9cm.
3.Obwód globusa uczniowskiego wynosi na równiku 50cm. Oblicz skalę globusa

Prosze pomóżcie jak nie dacie rady 3 to chociaż 2:))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:26:32+01:00
1.oblicz odległość między lublinem a wrocławiem na mapie w skali 1:8 000 000, jeżeli w rzeczywistej odległości ta wynosi 421km
2.Obicz rzeczywistą odległość z warszawy do paryża, jeśli na mapie w skali 1:15 000 000 wynosi ona 9cm.
3.Obwód globusa uczniowskiego wynosi na równiku 50cm. Oblicz skalę globusa

1:8 000 000
1 cm - 80 km
421 : 80 = 5,2625 cm na mapie


1:15 000 000
1cm - 150km
9*150km = 1350 km


2009-12-14T17:31:36+01:00
1.
1cm-8 000 000cm
1cm-80km

421km : 80km = 5.2625 w zaokrągleniu 5cm 3 mm

2.
1cm-15 000 000cm
1cm-150km

9cm x 150km = 1350km

3.
40075km - 4007500000cm
4007500000cm - 50cm
x - 1cm

x = 1cm x 4007500000cm : 50cm = 80150000cm

1cm - 80150000cm


i to by było na tyle:)
niedawno z tego sprawdzian miałam i myśle że dobrze:P
1 5 1