1)podaj prawidłowe zakończenie zdania:
Mięsień sercowy w substancje odżywcze i tlen zaopatruje krew
a)znajdująca sie w komorach i przedsionkach serca
b)płynąca w nczyniach wieńcowych
c)znajdująca sie tylko w prawej części serca
d)płynąca między komprami a osierdziami

2)dokończ zdania(swoista,nieswoista)
reakcje organizmu skierowane przeciwko konkretnym obcym cząsteczkom to odporność....................
Rekacje obronne przeciw wszystkim czynnikom chorobotworczym atakującym organizm to odporność.................

3)uzupełnij(limfocyty B,limfocyty T,makrofagi
a)pochłaniają i trawią drobnoustroje,hamują namnażanie sie wirusów. .............
b)rozpoznają obce antygeny,przekazują o nich informacje do innych krwinek białych. ..........................
c)wytważają przeciwciała,zapamietują informacje o antygenach. .....................

2

Odpowiedzi

2009-12-15T09:45:50+01:00
W zad.1 -odpowiedz B w zad.2 a) odporność swoista b)odporność nieswoista zad.3 a)makrofagi b)limfocyty T c)limfocyty B
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:22:38+01:00
1)
Mięsień sercowy w substancje odżywcze i tlen zaopatruje krew
b)płynąca w naczyniach wieńcowych

2)
reakcje organizmu skierowane przeciwko konkretnym obcym cząsteczkom to odporność <swoista>
Rekacje obronne przeciw wszystkim czynnikom horobotworczym atakującym organizm to odporność <nieswoista>

3)uzupełnij(limfocyty B,limfocyty T,makrofagi
a)pochłaniają i trawią drobnoustroje,hamują namnażanie sie wirusów. <makrofagi>
b)rozpoznają obce antygeny,przekazują o nich informacje do innych krwinek białych. <limfocyty T>
c)wytważają przeciwciała,zapamietują informacje o antygenach. <limfocyty B>
11 3 11