Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T22:05:54+02:00
Z proporcji:
1 h - 90 km
x - 120 km
x= 120/90 h
x = 4/3 h
x = 1h 20 min
  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T22:07:02+02:00
90km/h
90:3=30
30km/20min

4*30=120km
4*20min=80min=1,2h

120km/1,2h
2009-09-08T22:08:31+02:00
W jakim czasie gołąb pokona 120 km,jeśli w ciągu 1 godziny lotu pokonuje 90 km?


1h = 60 minut
60minut --- 90km
x minut ---- 120 km
x=(120*60)/90
x= 7200/90
x=80 (min) {80min/60min= 1 godzina i 20minut}
Odp: Gołąb potrzebuje 80minut, czyli godzine i 20 minut na przelecenie odcinka o długości 120 km