ZADANIA Z UKŁADAMI RÓWNAŃ! ;) (proszę niewiadome oznaczać x i y)

*Zad.1 (tego nie musicie robić bo to zadanie jest z * :))
Z miejscowości A do odległej o 220 km. miejscowości B wyjechał samochodem pan Kowalski, a w tym samym czasie z miejscowości B do miejscowości A wyjechał pan Nowak. Minęli się po dwóch godzinach.
Pan Kowalski całą trasę pokonał 1.5 razy szybciej niż pan Nowak. Z jakimi średnimi prędkościami jechali panowie Nowak i Kowalski?

Powinno wyjść Nowak 44km/h, a Kowalski 66km/h. (b.proszę o odpowiedź do tego zadania nie trzeba go robić ale byłabym bardzo wdzięczna i dałabym 5 gwiazdek;))

Zad.2
Z sześciu jednakowych trójkątów równoramiennych o obwodzie 26 zbudowano równoległobok o obwodzie 66(zob.załącznik). Oblicz długości boków tego równoległoboku.

Powinno wyjść 24 i 9 ;)

Zad.3
W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 cm. krótsza podstawa i ramiona mają jednakową długość. Stosunek długości podstaw tego trapezu wynosi 3:2. Oblicz długość ramienia.

Powinno wyjść 6cm. ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T13:06:30+01:00
Zad.2
Z sześciu jednakowych trójkątów równoramiennych o obwodzie 26 zbudowano równoległobok o obwodzie 66(zob.załącznik). Oblicz długości boków tego równoległoboku.

DANE:
Ob.T= 26cm
Ob.R= 66cm

Ob.T=2a+¹/₃b
Ob.R=2a+2b

2a+¹/₃b=26
2a+2b=66

¹/₃b=26-2a /*3
2a+2a=66

b=78-6a
2a+2(78-6a)=66

b=78-6a
2a+156-12a=66

b=78-6a
-10a=-90 /:(-10)

b=78-6a
a=9

b=78-6*9
a=9

b=24 :D
a=9 :D



Zad.3
W trapezie równoramiennym o obwodzie 27 cm. krótsza podstawa i ramiona mają jednakową długość. Stosunek długości podstaw tego trapezu wynosi 3:2. Oblicz długość ramienia.

DANE:
Ob=27cm
Ob=2a+b+c
c=a, czyli
Ob=2a+b+a
Ob=3a+b
3a+b=27
b=27-3a

b/a=3/2 ( / oznacza kreskę ułamkową)
27-3a/a=3/2 ( / oznacza kreskę ułamkową)
3a=2(27-3a)
3a=54-6a
3a+6a=54
9a=54 /:9 (dziele obustronnie przez 9)
a=6cm :D


POZDRAWIAM SERDECZNIE I POLECAM SIĘ NA PRZYSZŁOŚĆ :)
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T14:48:40+01:00
Zad.3

2/5 x * 3 + 3/5 x = 6/5 x + 3/5 x = 9/5 x
9/5 x = 27 / * 5/9
x = 15

2/5x = 2/5 * 15 = 6


zad.2

x -dlugosc podstawy trójkąta
y-długość ramienia

x + 2y = 26 /*(-1)
6x + 2y=66

-x -2y = -26
6x+2y=66

5x = 40
x=8
2y=26-8 =18
y=9

a=y = 9
b=3x = 3*8 =24

zad.1
w załączniku
6 4 6