Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:25:23+01:00
F1r1 = F2r2

r1 + r2 = 2,8m

r1 = 2,8 - r2

300(2,8 - r2) = 400r2

840 - 300r2 = 400r2

840 = 700r2

r2 = 1,2

2,8 - 1,2 = 1,6

Deskę trzeba podeprzeć w odległości 1,6m od końca, na którym siedzi lżejsze (300N) dziecko.
2009-12-14T17:28:43+01:00
Tutaj musi być spełniony warunek równi dwustronnej czyli:
F1*r1=F2*r2
300N*1,6m=400N*1,2m
Czyli deska musi być podparta w odległości 1,6m od dziecka o ciężarze 300N i 1,2m od dziecka o ciężarze 400N