1.Oblicz
a)2,2+¹²₇-(dwanaście siódmych)+(-1,2)+(-1⁵₇)
b)6½+(-3,25)+(-1¾)+1
c)-3,9+⅝+(-0,1)+0,375
d)-(-(-3)+(-2))+(-(-3))
e)-15+(-4-(-7))-(-8)+(-11)
f)28-39+(-14)-(-12)-81
g)37+(-18)-(-(-48))+(-9)

PROSZE BARDZO PILNE I DUŻO PUNKTÓW!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-12-14T17:43:22+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T17:45:53+01:00
A)2,2+¹²₇-(dwanaście siódmych)+(-1,2)+(-1⁵₇)=
22/10+12/7+(-12/10)+12/7=22/10+12/7-12/10+12/7=
10/10+24/7=31/7=4 i 3/7

b)6½+(-3,25)+(-1¾)+1=13/2-13/4-7/4+1=26/4-20/4+1=2 i 1/2

c)-3,9+⅝+(-0,1)+0,375=-3,9+0,625+(-0,1)+0,375=-3

d)-(-(-3)+(-2))+(-(-3))=- (3-2)+3=2

e)-15+(-4-(-7))-(-8)+(-11)=-15-4+7+8-11=-15

f)28-39+(-14)-(-12)-81=-11-14+12-81=-72

g)37+(-18)-(-(-48))+(-9)=37-18-48-9=-38
2009-12-14T17:46:24+01:00
A)³/₇
b)2,5
c)-3
d)2
e)-15
f)-94
g)-38
proszę:)