`.zeby otrzymac te 50 pkt. należy zrobić 5 zadań;
P*O*W*O*D*Z*E*N*I*A ;*

=====

ZAD.1
Wykładzina bielik ma 2,5m szerokości i kosztuje 14,80 za 1m² (kwadratowy). Ile kosztunje metr bieżący tej wykładziny?

ZAD.2
Korektor do zamalowania błędów to taśma o długości 12m i szerokości 4,2mm. Czy taśmy tej wystarczy do zamalowania całej kartki formatu A4 (210mm x 297mm)?

ZAD.3
Ile różnych (nieprzystających) prostokatów o polu 36cm² (kwadratowych), których boki mają długości wyrażające sie całkowitą liczbą centymetrów?

ZAD.4
a) Jakie jest pole kwadratu o obwodzie 64cm?
b) Jaki obwód ma kwadrat o polu 64cm² (kwadratowe)?

ZAD.5
Słynny obraz Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem" ma wymiary 426cm x 987cm. Jaka powierzchnię ma ten obraz w m² (metrach kwadratowych)? Wynik zaokrąglij do jedności.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T17:40:23+01:00
2,5m=14,80zl
1m=x

2,5x=14,80 /:(2,5)
x=5,92zl


To jest dobre obliczenie na 100% ! Mam to samo ale sprawdzone w szkole :)
Licze na naj

2.Korektor do zamalowywania błedów to taśma o długości 12m i szerokości 4,2mm. Czy taśmy wystarczy do zamalowania całej kartki formatu A4 (210mm na 297)

korektor 12m na 4,2mm znajdzmy powierzchnie calkowita tej tasmy
czyli trzeba sprowadzic do takich samych jednostek ja wezme cm
12m=1200cm 4,2mm=0,42cm
teraz powierzchnia tego jak zwyklego prostokata 1200*0,42=504cm2
teraz powierzchnie kartki poszukajmy
tez sprowadzmy do cm
297mm=29,7cm 210mm=21cm
powierzchnia=29,7*21=623,7cm2
a wiec powierzchnia kartki jest wieksza od powierzchni korektora znaczy jego tasmy wiec nie starczy
pozdro :)


4Jakie jest pole kwadratu o obwodzie 64 cm?

Obwód kwadratu = a + a + a + a
64 = 4a
a = 64:4
a = 16

Pole kwadratu = a*a
P = 16 * 16
P = 256 cm2 (2 - kwadratowych) ODPOWIEDŹ



Jaki obwód ma kwadrat o polu 64 cm2?

Pole kwadratu = a*a
64 cm2 = a*a
a = pierwiastek z 64
a = 8

Sprawdzenie - 64 = 8*8

Obwód kwadratu = a+a+a+a
L = 4a
L= 4 * 8
L = 32 cm ODPOWIEDŹ


Mam tylko te trzy
9 3 9
2009-12-14T17:54:03+01:00
Zad 1


2,5*14,80=37
Odp. Za metr bierzący trzeba zapłacić 37 zł

Zad 2

a-12 metrów=1200cm=12000mm
b-4,2 mm
Pole taśmy=12000*4,2=50400mm kwadratowe
Pole=210*297=62379mm kwadratowe

Zad 3.


1: a-1 cm; b-32cm
2: a-4cm; b-9cm
3: a-6cm; b-6 cm
4: a-3cm; b-12cm




Zad 4.

a) Ob= 64 cm
4a=64 cm
a= 16cm
P=a kwadratowe
P=16*16
P=256 cm kwadratowe
P= 64 cm kwadratowe
P=a kwadratowe
a kwadratowe=64 cm kwadratowe
a= 8 cm
b)
Obw= 4*8= 32 cm



Zad . 5



a=426cm=4,26m
b=987cm=9,87m
P=4,26m*9,87m=41,7501m kwadratowego w przybliżeniu 42 m kwadratowe




Na 100% wszstko jet dobre bo robiłam to na lekcjii
1 5 1
2009-12-14T18:11:05+01:00
Zad 1.

2,5 x 14.80 = 37
odp. trzeba zapłacić 37 zł

zad 2.

12 m = 12 000 cm
4,2 mm = 0, 42 cm
Pp= a x b
Pp= 12 000 cm x 0,42 cm
Pp= 5040 cm2

Pp= 21 cm x 29,7 cm
Pp= 623,7

Odp. Wystarczy (chyba)

zad 3.

nie mam zielonego pojęcia

zad 4.

a) Obk = 4 x a
64 = 4 x a /:4
a = 16

Pk= a x a
Pk= 16 x 16
Pk= 256

b) Pk= a x a
Pk= 64 cm2
a= [w pierwiastku] 64 cm2
a= 8 cm

Ob= 4 x a
Ob= 4 x 8 cm
Ob= 32 cm

zad 5.

426 cm = 4,26 m
987 cm = 9,87 m
Pp= a x b
Pp= 4,26 m x 9,87 m
Pp= 42,0462 m ~ 42 m